Astăzi, 25 octombrie 2016, a avut loc deschiderea oficială a unui nou magazin, care reprezintă brandul de țară al industriei ușoare „Dininimă”, amplasat în incinta centrului comercial „UNIC” (etajul 3) din capitală. Proiectul a fost implementat prin investiții comune ale companiilor autohtone din industria de modă, membre ale Asociației Patronale din Industria Ușoară (APIUS) și ale partenerului strategic, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova.
Magazinul „Dininimă”, realizat după un concept modern, dispune de un spațiu generos cu suprafața de 2000 m2 și pune la dispoziția cumpărătorilor mii de produse, fabricate de 40 de branduri autohtone de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. Designul original, completat de lumini speciale, care pun în valoare piesele expuse, creează o ambianță deosebită și invită la o experiență unică de shopping pentru întreaga familie.
Karen R. Hilliard, reprezentanta USAID în Moldova: „Ne bucurăm să anunțăm astăzi deschiderea celui de-al treilea magazin „Dininimă”, o platformă excepțională de comunicare între designerii autohtoni și consumatori. Acest proiect contribuie la creșterea mândriei naționale față de produsele create de designerii autohtoni sub marcă proprie. Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) susține din anul 2005 industria ușoară din Republica Moldova și a contribuit nemijlocit la apariția unei noi generații de mărci moldovenești moderne, care au pus baza unui sector competitiv și pe care astăzi le vedem cu toții aici.”
Monica Babuc, Ministrul Cuturii al Republicii Moldova: „Este o bucurie enormă pentru un Ministru al Culturii, responsabil inculsiv şi pentru industriile creative, să vadă deschiderea oficială a magazinului Dininimă din UNIC. Să ştiţi că acesta constituie un pas extrem de important în dezvoltartea industriei ușoare de la noi. Eu vă recomand tuturor cu multă căldură să intraţi în magazinele Dininimă, pentru că veți găsi cu siguranță ceea ce vă place și vă îndemn să purtați hainele producătorilor autohtoni.”
Inaugurarea magazinului „Dininimă” va fi însoțită de surprize pentru vizitatori. Toți cei care vor vizita astăzi magazinul între orele 15:00-20:00 vor beneficia de reduceri de până la 20% la brandurile autohtone. Fiecare persoană care va face cumpărături în sumă de minim 200 de lei va primi un card de reduceri care îi va asigura pe viitor reduceri de preț cu 5%. În plus, pe parcursul zilei de astăzi, începând cu orele 15:00 stiliștii Natalia Mitereva, Ylianna Danko și Irina Novikova, vor acorda cumpărătorilor consultații și sfaturi personalizate pentru alegerea ținutelor și completarea garderobei de toamnă-iarnă.
Alexandra Can, președinte APIUS: „Deschiderea acestui magazin complex, care devine gazdă pentru cele mai bune branduri din țară, este proiectul nostru de suflet și suntem foarte fericiți că am reuși să-l realizăm. Până să ajungem la inaugurare a fost depusă o muncă enormă, de aceea, în numele tuturor brandurilor, ținem să mulțumim partenerilor, în special USAID, pentru tot sprijinul acordat: de la suportul organizatoric, designul unificat și consultanța în merchandising, până la detaliile foarte importante care creează imaginea completă a magazinului – lumini specializate pentru domeniul fashion, stilizarea „Dininimă” și elaborarea look book-urilor.”
Magazinul „Dininimă” din cadrul centrului comercial „UNIC” găzduiește 40 de branduri autohtone, dintre care 36 deja s-au afirmat pe piața națională, iar 4 sunt la etapa de start-up. Celelalte branduri care s-au afirmat deja pe piața internă sub umbrela brandului de țară „Din Inimă – Branduri de Moldova” sunt: „Alina Bradu”, „Arillu”, „Artizana”, „Bombonici”, „Brio”, „Croitor-Tricot”, „EHO”, „Georgette”, „Ionel”, „Isco-Prim”, „Lenicris”, „Lia Fia”, „Magvi”, „Maalex Bags”, „Milabrega”, „Miss Vivien”, „Olsa Shoes”, „Ponti”, „Portavita”, „Premiera Dona”, „Ravetti”, „Shram”, „Stîș”, „Storojuc”, „Tabita & Floare”, „Tiras”, „Vitalie Burlacu”, „Vasconi”, „Creme Brulee”, „Vestiti”, „Vistline”, „Vivi Artbutic”, „Gloria”, „Artizana Factory”, „NAAN”, „Mily Mia”, „Special Baby”, „Daos” și „Baby Co”.
Natalia Coșulean, director comercial „Ponti: „Brandul „Dininimă” este deja recunoscut și reprezintă un însemn al calității, iar consumatorii au încredere în mărcile aflate sub această umbrelă. De aceea inițiativele „Dininimă”, fie că sunt evenimente specializate sau asemenea magazine comune, ne oferă nouă, producătorilor, o platforma unică de comunicare cu cumpărătorii noștri, din care avem toți de câștigat: consumatorii beneficiază de diversitate și calitate, notorietatea și vânzările noastre cresc, iar industria ușoară din Moldova se dezvoltă cu pași rapizi, devenind tot mai competitivă.”
Mai mult decât atât, 4 companii noi, start-up-uri cu potențial în domeniu, se bucură de susținerea proiectului, care le oferă posibilitatea de a testa piața și consumatorul, cofinanțând costurile lor expoziționale pentru prezența în noul magazin pe o perioadă de 6 luni. Acestea sunt: „Mily Mia”, „Special Baby”, „Daos” și „Baby Co”.
Reamintim că produsele brandurilor autohtone „Dininimă” mai pot fi găsite în magazinul din incinta centrului comercial „Zorile” (str. Calea Ieșilor 8), precum și în incinta magazinului de tip boutique MODA (bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 83, în cladirea Primăriei Chișinău).
Despre brandul de țară „Dininimă. Branduri de Moldova”
Brandul „Dininimă. Branduri de Moldova” a fost creat în 2012 de către Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), cu susținerea financiară a Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID).
Proiectul „Dininimă” a fost lansat pentru a spori valoarea brandurilor autohtone din domeniul industriei textile și a consolida identitatea produselor de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii moldovenești, atât pe piața locală, cât și peste hotare.
Acest proiect a impulsionat industria ușoară și i-a oferit viziunea unei creșteri durabile, iar mai mulți producători autohtoni și-au creat propriile linii de produse sub marcă proprie. Brandul „Dininimă” a accentuat sentimentul de mândrie națională în rândurile consumatorilor și a contribuit la creșterea gradului de conștientizare cu privire la brandurile moldovenești.
Despre suportul USAID în industria ușoară
Începând cu anul 2005, asistența USAID a catalizat industria modei din Moldova la trecerea de la o valoare mai mică, de la producerea „a-tăia-și-a face”, la o valoare mai mare, la producția de marcă proprie. De-a lungul anilor, mai mult de 60 de branduri locale au fost dezvoltate sau modernizate pentru a se conforma designului și brandingului occidental. Acest lucru a dus la apariția unei noi generații de mărci moldovenești moderne, care au pus baza unei industrii competitive.
Industria ușoară este vitală pentru creșterea economică a țării în ceea ce privește exporturile, locurile de muncă și dezvoltarea regională. Acest sector este unul dintre cei mai mari exportatori, reprezentând 16% din exportul total al Moldovei sau cca 360 milioane USD. Afacerile din acest sector sunt amplasate în întreaga țară, nu doar în localitățile mari. Industria numără peste 23.000 de angajați, 90 la sută dintre aceștia fiind femei din regiunile rurale. Acești factori încurajează foarte mult dezvoltarea regională a țării.