Miles Soloman, în vîrstă de 17 ani, care studiază la școala din Sheffield, a participat la programul TimPix, în cadrul căruia elevii primesc acces la datele SSI. În momentul în care elevul a primit tabelele cu informații, a depistat eroarea pe care au admis-o colaboratorii NASA la completarea acestora.
Așa deci, în tabelul cu indicatorii senzorilor de radiație, Solomon a depistat indicatorul minus 1. El a povestit acest lucru profesorului său de fizică. După ce ultimul a luat legătura cu specialiștii NASA, a fost constatat faptul că în timpul elaborării algoritmului de completare a celulelor a fost comisă o eroare: atunci cînd senzorii au fixat lipsa radiației, în celula corespunzătoare a tabelului era indicată o valoare negativă.
”Eu nu am încercat să atenționez asupra greșelii specialiștilor NASA. Eu doar vreau să lucrez cu ei și să învăț de la ei”, a povestit adolescentul. Totodată, elevul se plînge că prietenii îl consideră ”tocilar”.
Colaboratorii Agenției i-au mulțumit școlarului pentru depistarea erorii.