Călătorii care sunt dezorientaţi în marile aeroporturi ale lumii şi găsesc cu greu poarta de îmbarcare, primesc deja ajutor pe aeroportul Haneda, din Tokyo, din partea unor roboţi care le oferă toate informaţiile necesare şi îi conduc unde au nevoie.
Robotul EMIEW3 are o înălţime de 90 de cm şi poate să ofere informaţii în japoneză şi engleză călătorilor care nu se descurcă pe cel mai aglomerat aeroport din Japonia,şi al patrulea la nivel mondial, Haneda. Personalul robotizat poate să însoţească pasagerii pentru a le arăta unde este terminalul unde trebuie să ajungă sau alte informaţii care îi ajută se se orienteze. Compania Hitachi a început deja testele şi reprezentanţii aeroportului Henada speră ca din luna decembrie roboţii să-şi înceapă treaba în mod oficial. Roboţii umanoizi pot fi găsiţi de călătorii care au nevoie lângă centrele de informaţii din aeroport, iar printre îndatoririle acestora se numără şi îndrumarea turiştilor către bancomate şi casele de schimb valutar. Discursul roboţilor este cât se poate de prietenos şi de politicos, informează publicaţia „Daily Mail”, folosind formule de tipul „va rog să mă urmaţi”. Pe viitor, roboţii vor fi programaţi să vorbească şi în alte limbi, în primul rând chineză şi coreană.