Republica Moldova a devenit membru al Consiliului European al Modei/European Fashion Council (EFC).
Perspectivele acestei aderări au fost prezentate astăzi la o conferinţă de presă de către Alexandra Can, preşedintele Asociaţiei Patronale din Industria Uşoară (APIUS), împreună cu reprezentanţii partenerilor strategici.
„Statutul de membru al EFC oferă posibilitate companiilor din industria modei din ţara noastră să participe la evenimente de specialitate organizate în ţările membre şi să atragă public, parteneri, profesionişti în domeniu, investitori şi cumpărători angro din diferite ţări”, a menţionat Alexandra Can.
În context, preşedintele APIUS s-a referit la brandul “Din Inimă”, principalul product al Asociaţiei lansat în parteneriat cu Proiectul de Competitivitate al Agenţiei SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) şi Guvernului Suediei, precum şi Organizaţia pentru Atragerea Investiţiilor şi Promovare a Exportului din Moldova (MIEPO). Can a relevat că acest brand este deja bine cunoscut în lume, oferind şi multe oportunităţi pentru industria uşoară autohtonă.
La rândul său, Doina Nistor, director al Proiectului de Competitivitate al USAID şi Guvernului Suediei, a menţionat că aderarea la EFC este o realizare care va susţine eforturile R. Moldova de a promova o economie puternică, diversificată şi orientată spre export în sectorul industriei uşoare, în special îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii. “În acest domeniu putem deja vorbi de succes, pentru că se exportă mai mult decât se importă, au fost create locuri de muncă, ramura are viitor şi este atractivă pentru investitori şi pieţele externe”, a punctat Doina Nistor.
La întrebarea moldpres dacă, odată cu promovarea în afara ţării, brandurile autohtone vor fi mai accesibile pentru cetăţenii din R. Moldova, Alexandra Can a subliniat că “tot ce este bun, este şi scump”. „Nu e nimic rău în faptul că producătorii noştri găsesc pieţe de desfacere, unde marfa moldovenească este apreciată şi vândută la preţuri înalte”, a precizat preşedintele APIUS. Pe de altă parte, Doina Nistor a accentuat că unul dintre obiectivele întreprinderilor din industria uşoară naţională este să “creeze mărfuri calitative pentru toate posibilităţile financiare ale consumatorilor, cu diferită rază de preţuri”.
Prezent la conferinţă, Bronislav Denev, reprezentantul Ambasadei Bulgariei la Chişinău, care a susţinut aderarea R. Moldova la Consiliul European al Modei, a accentuat că, deşi este un patriot al produselor bulgare, totuşi nu poate să nu recunoască că „unele mărfuri din ţara noastră sunt foarte elegante”.
European Fashion Council a fost fondat în anul 2007 şi include, împreună cu R. Moldova care a aderat la organizaţie pe 6 noiembrie curent, 26 de state membre. Sectorul industriei uşoare din ţara noastră reprezintă circa 400 de companii producătoare ce asigură cu locuri de muncă peste 23 de mii de angajaţi şi generează 17,4% din exportul R. Moldova. Asociaţia Patronală a Industriei Uşoare întruneşte 102 întreprinderi de îmbrăcăminte, încălţăminte, marochinărie şi accesorii, multe dintre care fac parte din brandul „Din Inimă”, susţinut de USAID, Guvernul Suediei şi MIEPO.