25 septembrie 2017, Chișinău: Cel mai important eveniment bianual din industria textilă locală „Moldova Fashion Days” și-a încheiat cea de-a XII-a ediție. Pe 23-24 septembrie a anului curent, patruzeci și patru de designeri din Republica Moldova și-au expus colecțiile de toamnă-iarnă 2017/2018, în incinta showroom-ului de automobile „Renault-Dacia”.
„Moldova Fashion Days” a revenit la această ediție într-un nou format. Defilările au avut loc pe categorii: copii, debut, ținute de zi, ținute de seară, cu o pauză de 30 min, destinate pozelor cu prietenii și cu designerii preferați, dar și pentru a oferi oportunitatea persoanelor din domeniu să stabilească contacte de colaborare sau să facă un schimb de păreri și informații.
La eveniment au participat Excelența sa, Signe Burgstaller, Ambasadoare a Suediei în Moldova, și șefa misiunii USAID în Moldova, Karen Hilliard care au declarat în cadrul unui briefing de presă umătoarele: ”Pe lângă designeri consacrați, avem și mulți debutanți în acest sezon, câțiva dintre cei mai distinși absolvenți ai ZIPhouse. Industria devine din ce în ce mai puternică. În ultimul an s-a înregistrat o creștere de 42 %, iar pe parcursul ultimilor ani se poate observa o creștere a vânzărilor pe piața internă.
Ceea ce avem aici, la „Moldova Fashion Days”, este doar vârful aisbergului. În spatele a ceea ce vedem noi stă multă muncă și timp. În calitate de reprezentanți ai Guvernului Suediei și USAID suntem foarte mândri că putem sprijini și asista la transformarea industriei ușoare într-o industrie a modei. Această schimbare presupune sporirea productivității prin introducerea know how-ului și a tehnologiilor inteligente de producere. Calitatea înaltă a produselor va face posibilă lansarea mai multor branduri moldovenești pe piața internațională și va spori vânzările atât locale cât și internaționale. Noi credem că acest lucru e realizabil, pentru că multe dintre aceste branduri deja exportă în Europa de Est.”
Evenimentul „Moldova Fashion Days” a fost organizat sub egida APIUS (Asociația Patronală din Industria Ușoară) și susținut de către partenerii strategicii USAID și Guvernul Suediei, prin intermediul Proiectului de Competitivitate din Moldova. ZIPhouse este partenerul MFD în promovarea unor nume noi în industria modei din Moldova, dar și în cadrul unor evenimente cu caracter educațional. De logistica și fundraising-ul evenimentului s-a ocupat partenerul premium – „Berlizzo Events”. Locația a fost asigurată, pentru a patra oară, de către compania „DAAC Hermes”.
Partenerii MFD: Zitty Mall, Zahăr Cinci Inimioare, Goldleaf, Ultimate Beauty by Daria Goroșenco, Fourchette Gourmet, Fresco, Brow Bar & More, Caparol, XO Studio, Media Show Group, Lo Chef, Wella Professionals, OM, Casa Rinaldi, Fautor Winery, 310 Altitudine.
Partenerii media ai evenimentului: Evenimente.md, Muz FM, Fashion Guide, Hardy’s, Diez, Ea.md, Splendid magazine, Moldova-Today.com, Promotime, Zugo, InStyle, mama.md, mamaplus.md, Locals, Madein, Unica.md, Realitatea.md.