În doi ani, lanțul din Moldova s-a apropiat de „prima ligă“ a restaurantelor din România după ce și-a majorat de circa trei ori cifra de afaceri în 2015, scrie zf.ro.
Lanţul de restaurante La Plăcinte, intrat pe piaţa din România în toamna lui 2013, a ajuns la afaceri de 25 de milioane de roni ( circa 6 milioane de dolari) anul trecut şi la 12 unităţi în Bucureşti şi în alte patru mari oraşe.
Businessul este deţinut, potrivit ultimelor date ale ZF, de antreprenorul moldovean Andrei Tranga (40 de ani). Anul trecut în vară el a adus în România şi un al doilea format de business, pizzeriile Andy’s Pizza, sub care există însă doar o unitate în centrul istoric al Bucureștiului.
Tot businessul este operat de compania Andy’s Pizza, care a terminat anul trecut cu afaceri de 24,3 milioane de roni, faţă de 8 milioane de roni în 2014. Compania a rămas pe pierderi de 2,2 milioane de roni, însă numărul de salariaţi a depăşit 260.
Expansiunea rapidă a companiei s-a văzut în rezultatele financiare care au crescut puternic, ducând compania aproape de „prima ligă“, mai exact aproape de cei mai mari zece jucători de pe piaţa de restaurante, cafenele şi baruri. Piaţa totală de „Restaurante şi alte activităţi de servicii de alimentaţie“ a fost anul trecut de aproape 10 miliarde roni. Cifra include rezultatele tuturor companiilor care au acest CAEN şi care şi-au depus rezultatele pe anul trecut. Piaţa este condusă detaşat de McDonald’s şi KFC, doi giganţi internaţionali veniţi local în franciză. Pe poziţiile următoare îşi fac loc şi afaceri antreprenoriale (City Grill sau La Mama), dar şi alte branduri străine, venite de regulă în franciză.