Tehnici inteligente concepute pentru a te determina să cheltui mai mulți bani!

Vitrine frumoase, culori aprinse, promoții, muzică liniștită și miros îmbietor etc.

Ți se întâmplă frecvent să cumperi mai multe produse decât ți-ai propus iniţial? Acest lucru se întâmplă, de cele mai multe ori, pentru că cineva s-a gândit mult și a folosit o serie de trucuri care să-ți atragă atenția asupra unor produse și să te încurajeze să scoți mai mulți bani din buzunar pentru unele lucruri de care nici măcar nu prea aveai nevoie.

Vitrine frumoase, culori aprinse, promoții, muzică liniștită și miros îmbietor etc. Toate acestea sunt doar câteva trucuri care te fac să-ți umpli coșul de cumpărături.

Vânzătorii folosesc tehnici inteligente concepute pentru a te determina să cheltui mai mulți bani. Astfel, magazinele sunt proiectate cu atenție și fiecare aspect al designului are un anumit scop. Chiar și muzica ce se aude din surdină este folosită pentru a te aduce într-o stare specială, ca să ai poftă să-ți cumperi ceva nou. 

Pentru a deveni mai mult un cumpărător priceput – și pentru a reduce în mod substanțial facturile – începe să recunoști aceste trucuri subtile, dar obișnuite ale magazinelor.

– Lipesc pe vitrine cuvântul „Reduceri”! Chiar dacă găsești prețuri mai mici doar la câteva produse, scopul magazinelor este să vă atragă să intrați și poate ceva îți va atrage atenția și-l vei cumpăra. De obicei, aceste cuvinte sunt de culoarea roșie, pentru că oamenii reacționează la ea. Pe lângă „Reduceri” poți să vezi și „Ofertă limitată”, ceea ce tinde să te facă să te grăbești și să analizezi mai puțin la cât de necesar sau nu este acel lucru pentru tine. 

– La intrare te așteaptă coșurile pentru cumpărături. Această invenție a fost concepută la sfârșitul anilor 1930 pentru a ajuta clienții să facă achiziții mai mari și mai ușor. Vezi coșul și parcă simți cum te ademenește să-l umpli.

– Te întâmpină lucrurile colorate. Culorile aprinse care te întâmpină atunci când treci de ușa magazinului sunt puse folosite pentru a te face să ai o dispoziție bună. Iar dispoziția bună este perfectă pentru cumpărături și pentru a ți se întipări în minte anume acel magazin. Tot la intrare vei fi întâmpinat și de mai multe flori. 

– Vei fi ademenit de mirosul de copturi. Mirosul lor atrăgător îți activează glandele salivare, făcându-te să alegi produse din impuls. Însă, pâinea și produsele lactate, care de obicei, sunt cele mai cumpărate vor fi puse pe pereții din spate sau pe la mijlocul supermarketului, pentru a se asigura că pe drum mai reușești să arunci câte ceva în coșul de cumpărături. 

– Adesea schimbă amplasarea produselor. Periodic, observi că produsele și-au schimbat poziția și parcă nu le mai găsești? Atunci să știi că supermarketurile fac acest lucru în mod intenționat, astfel încât ajungi să petreci mai mult timp în magazin în căutarea anumitor articole. Mai mult timp de navigare este egal cu mai multe oportunități de cumpărare.

– Obiectele cele mai scumpe sunt plasate la nivelul ochilor. Orice produs pe care un magazin dorește cu adevărat să îl cumpere clienții este plasat la nivelul ochilor, așa că este cel mai ușor de găsit, iar articolele preferate în mod deosebit sunt evidențiate la sfârșitul culoarului.

– Îți propune să guști. Acest truc nu numai că te încetinește și te determină să petreci mai mult timp în magazin, dar te expune la produse noi. De asemenea, crește șansele că vei cumpăra acel produs nou, deoarece atunci când încerci ceva gratuit, ulterior, te face să te simți obligat să îl cumperi.

– Îți pun să asculți muzică lentă. Studiile arată că muzica lentă îi face pe oameni să facă cumpărături pe îndelete și să cheltuiască mai mult. Muzica tare parcă te fugărește prin magazin, iar muzica clasică încurajează să faci achiziții mai scumpe.

– Umplu cu produse coridoarele și rafturile de lângă casă. Cea mai profitabilă zonă a magazinului este linia de plată. Până când ați făcut rundele prin magazin, autocontrolul tău este atât de bine epuizat că te vei simți atras să iei de lângă casă o gumă de mestecat sau niște ciocolățele.

– Prețuri la …,99 lei. Etichetarea unui produs cu 1,99 lei ne detemină să vedem doar prima cifră și să ne gândim că produsul costă 1 leu, dar nu 2 lei.

– Produsele care sparg bariera psihologică. Fii atent la șosetele, dulciurile sau ceaiurile la jumătate de preț amplasate aproape de intrarea în magazin. Sunt produse destinate pentru a sparge o barieră psihologică și pentru a te determina să începi să cumperi. Adesea, aceste produse sunt numite „deschizătoare de portofele”.

– Transformă căutarea promoțiilor într-un joc. Magazinele mari te determină să răscolești prin cutii, pentru a descoperi lucrurile mici. Te simți drept un căutător de comori și ești mulțumit atunci când găsești un obiect prețios pe care un alt cumpărător l-a ratat. 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *